Sage Symfonia Kadry i Płace One Payroll
bezpiecznie i efektywnie zarządzaj płacami i danymi kadrowymi
Sage Kadry i Płace One Payroll to aplikacja wspomagająca zarządzanie płacami oraz danymi kadrowymi pracowników w małych, średnich i dużych firmach. Obsługuje najważniejsze zmiany prawne, generuje wymagane prawem raporty i zestawienia dla urzędów i instytucji państwowych. Aktualizacja oprogramowania dostosowana do nowych przepisów jest zawsze dostarczana na czas.
Wygodna ewidencja elementów kadrowo-płacowych
- możliwość dodania do 100 pozycji na liście płac
- kompleksowa obsługa wszystkich form zatrudnienia: umowy o pracę, umów cywilnoprawnych (np. umowa zlecenie, umowa o dzieło, prawa autorskie, umowa zryczałtowana)
- możliwość ewidencji danych dotyczących przebiegu zatrudnienia, zarówno mających wpływ na wynagrodzenie (choroba, urlop, nadgodziny, aneksy do umów o pracę), jak i nie mających na nie wpływu (szkolenia, delegacje)
- wygodna prezentacja wszystkich danych w kalendarzu pracownika;
- możliwość pracy przy wielu jednocześnie otwartych „ przyszłych” miesiącach (planowanie kosztów płac i podwyżek);
- planowanie czasu pracy przy pomocy kalendarzy dla firmy, grup pracowników i pracowników;
- definiowanie własnych komunikatów przypominających o zbliżających się terminach, np. badań lekarskich;
- gromadzenie informacji o systemie wynagrodzeń pracowników w poszczególnych miesiącach;
- możliwość ewidencjonowania informacji z umów o pracę, świadectw pracy, zaświadczeń, umów cywilnoprawnych;
- wygodna zbiorcza ewidencja danych kadrowych, możliwość szybkiej zmiany danych dla określonych grup pracowników
Automatyzacja comiesięcznego planu naliczania płac i zarządzanie danymi kadrowymi
- naliczanie płac z wykorzystaniem danych kadrowych;
- automatyczne wyliczanie stażu urlopowego oraz wymiaru urlopu na podstawie wprowadzonych danych o ukończonych szkołach i przebiegu zatrudnienia;
- automatyczne wyliczenia stażu pracy potrzebnego do wyliczenia dodatku stażowego oraz nagrody jubileuszowej;
- kontrola wykorzystania urlopu przed terminem przedawnienia oraz proporcjonalne naliczenie urlopu w roku;
- kartoteka listy płac w jednym miesiącu;
- automatyczne przenoszenie stałych elementów wynagrodzeń oraz zmian dokonanych w danym miesiącu do następnych okresów;
- automatyczne obliczanie wartości wynagrodzenia (lub jego składników) brutto przy założonej wartości netto;
- automatyczne tworzenie przelewów na wiele kont pracownika z podziałem kwoty przelewu w dowolnie określonej proporcji;
- możliwość tworzenia i wysyłania przelewów elektronicznych przy współpracy z programem Symfonia e-Dokumenty
Wspomaganie rozliczeń z Urzędem Skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych
- przenoszenie danych na comiesięczne deklaracje i roczne rozliczenia;
- wydruki PIT-2, PIT-4R, PIT-8AR, PIT-8C, PIT-11, PIT-40 na gotowych lub zdefiniowanych w programie formularzach z możliwością edytowania deklaracji przed wydrukiem;
- przesyłanie danych do programu Płatnik;
- dodatkowe deklaracje ZUS, np. ZUS Z-3, ZUS Z-3A;
- wydruki przelewów do ZUS i innych urzędów indywidualnie i grupowo;
- przygotowanie dokumentów zgodnych z formatem aplikacji SODiR OffLine, m.in. Zakładów Pracy Chronionej, osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą;
- możliwość tworzenia plików XML do przesyłania deklaracji podatkowych PIT-11, PIT-8AR, PIT-4R drogą elektroniczną za pomocą przeznaczonych do tego celu aplikacji posiadających podpis elektroniczny
Zestawienia i dokumentacja kadrowo-płacowa
- generowanie wybranych danych personalnych do zestawień statystycznych;
- możliwość wydruku dokumentów kadrowych wykorzystujących MS Word: umowy o pracę, aneksu do umowy o pracę, świadectwa pracy, informacji o warunkach zatrudnienia, zaświadczenia o zarobkach i zatrudnieniu z możliwością definiowania dowolnych własnych szablonów dla tych warunków;
- łatwy dostęp do wszystkich informacji kadrowo-płacowych o pracowniku;
- szeroki wachlarz gotowych zestawień wykonywanych w programie lub przy użyciu MS Excel;
- możliwość łatwego definiowania dowolnych zestawień prezentujących dowolne dane kadrowe lub płacowe;
- możliwość archiwizacji dowolnych dokumentów w uniwersalnym formacie PDF
Łatwe dostosowanie programu do potrzeb firmy
- możliwość rozpoczęcia pracy w dowolnym momencie roku – po uzupełnieniu danych za wcześniejsze okresy;
- opcja ukrycia nieużywanych w aktualnej wersji programu elementów, wzorców, definicji zdarzeń w Archiwum definicji;
- szeroki wachlarz gotowych składników i systemów wynagrodzeń;
- możliwość definiowania własnych elementów płacowych i składników wynagrodzeń;
- możliwość definiowania dowolnych danych kadrowych;
- definiowanie dowolnego systemu wynagrodzeń oraz możliwość jego modyfikacji indywidualnie, dla grup pracowników lub dla całej firmy;
- możliwość tworzenia wielu rodzajów listy płac oraz dowolnych okresów rozliczeniowych;
- grupowanie pracowników według dowolnych kryteriów, np. pracownicy etatowi, pracujący na umowę-zlecenie, według działów bądź stanowisk;
- uwzględnienie różnych sposobów wynagradzania oraz rozliczanie wynagrodzeń wypłacanych na przełomie miesięcy i końca roku;
- automatyczne rozliczanie wszystkich potrzebnych i najczęściej występujących składników płacowych
Rozszerzenia modułuZobacz, jakie masz możliwości i opcje rozszerzeń modułu podstawowego, żeby praca z Sage Kadry i Płace One Payroll, była w jak największym stopniu dopasowana do potrzeb Twojej firmy.
Produkt firmy Light ERP dedykowany do Sage Kadry i Płace One Payroll
Program e-Pracownik ułatwia kontrolę czasu i miejsca pracy pracownika. Program współpracuje z dowolnym systemem RCP (Rejestracja Czasu Pracy) obecnym już w firmie. Dane o pracy zatrudnionych w firmie osób, są dostępne w każdej chwili.
Obrót dokumentów jest zredukowany dzięki dokumentacji elektronicznej. Wystarczy jednorazowe wypełnienie danych, co pozwala na zdalne generowanie umów i rachunków. Ułatwiona jest także realizacja nowych przepisów.
Program dostosowany jest do większości systemów RCP, a w przypadku braku zgodności, narzędzie dostosowywane jest w trakcie wdrażania.
Posiada prosty i intuicyjny Interfejs. Użytkownik nie musi organizować szkoleń czy opracowań dzięki kontroli poziomu dostępu. Przejrzysta obsługa pozwala na proste udostępnianie danych o urlopie, zwolnieniach czy badaniach.
Realizacja projektów czy akceptacja wniosków pilnowana jest dzięki wewnętrznemu kalendarzowi, który przypomina o terminach.
Dodatek Premium Pack jest rozszerzeniem, które dodatkowo wzbogaca funkcjonalności programu Sage Kadry i Płace One Payroll. Premium Pack znacząco redukuje koszty wdrożenia dzięki wprowadzeniu predefiniowanych funkcji do ewidencji i rozliczania najczęściej spotykanych składników wynagrodzeń. Dzięki temu nie jest wymagane konfigurowanie ich na etapie wdrożenia.
Ponadto Premium Pack znacząco wpływa na oszczędność czasu. Użytkownik nie musi korzystać z innych programów, by móc dodawać przypomnienia o zadaniach, które są do wykonania w określonym czasie. Program ma własny kalendarz, który ułatwia organizację pracy i zwiększa niezawodność.
Program w sposób automatyczny przypomina o terminach badań pracowników. W ten sposób manager ds. kadr może skupić się na innych zadaniach, nie martwiąc się tym, że zapomni o ważnych datach.
Paski płacowe wysyłane są do pracowników zaszyfrowanym mailem, co jest dużym ułatwieniem przyśpieszającym dystrybucję danych.
Pakiet e-Box zapewni Twojej firmie bezpieczeństwo prawne w obszarze operacji elektronicznych oraz umożliwi sprawną obsługę e-faktur, e-dokumentów i e-deklaracji. Składa się z modułów:
- e-Dokumenty
- e-Deklaracje
Dzięki modułowi e-Deklaracje:
- automatycznie podpiszesz i wyślesz deklaracje podatkowe PIT, CIT i VAT bezpośrednio z systemów finansowo księgowych i kadrowo-płacowych do platformy Ministerstwa Finansów,
- łatwo odbierzesz z platformy Ministerstwa Finansów urzędowe potwierdzenia odbioru (UPO),
- wygodnie zarchiwizujesz elektroniczne deklaracje podatkowe i potwierdzenia odbioru z urzędów.
Dzięki modułowi e-Dokumenty:
- skutecznie obniżysz koszty obsługi dokumentacji poprzez automatyzację procesu biznesowego e-faktury: wystawianie, wysłanie, odbieranie potwierdzenia otrzymania oraz ewidencja w module finansowo-księgowym,
- bezpiecznie wyślesz e-faktury poprzez serwis miedzyfirmami.pl – zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz z wykorzystaniem szyfrowanej transmisji danych (SSL),
- automatycznie odbierzesz i zarchiwizujesz e-faktury sprzedaży i zakupu, skontrolujesz informacje o wyrażonych zgodach lub sprzeciwach na otrzymywanie e-faktur,
- stworzysz i wyeksportujesz e-przelewy do banku oraz pobierzesz wyciągi lub operacje bankowe,
- wygodnie obsłużysz transakcje z kontrahentami, pracownikami i urzędami oraz zarządzisz rachunkami bankowymi do przelewów elektronicznych,
- zwiększysz bezpieczeństwo poprzez możliwość wprowadzenia wewnętrznego procesu akceptacji przelewów oraz śledzenia historii ich realizacji w systemie.
RCP Rejestracja Czasu Pracy jest rozszerzeniem funkcjonalnym programu Sage Kadry i Płace One Payroll.
Służy do wykorzystania danych z rejestratorów czasu pracy (czytników kart magnetycznych) lub danych wprowadzanych ręcznie w dziale kadrowym.
Rejestracja Czasu Pracy na podstawie zapisów wejść/wyjść pozwala kwalifikować okresy nieobecności pracowników, jako odpowiednie zdarzenia wstawiane do kalendarza pracownika.
Informacje, które musi przekazać czytnik do programu, to: identyfikator pracownika, czyli nr karty RCP, informacja o czasie zdarzenia, tj. data i godzina oraz rodzaj zdarzenia: czy jest to wejście czy wyjście.
Istnieje również możliwość ręcznego wprowadzenia danych na podstawie książki wejść i wyjść lub innych dokumentów kadrowych.
Dzięki takim danym, można wykonywać następujące operacje:
- sprawdzać wpisy i podsumowania na przestrzeni dowolnie ustawionego przedziału czasu,
- ręcznie wstawiać, usuwać i korygować wpisy do rejestru (program automatycznie pokazuje błędy i niespójności w rejestrze),
- modyfikować podsumowania dnia pracy każdego pracownika.